Terug naar alle concepten

Capri; van de bron tot op het bord.

Wij gaan een vraag creëren op de markt voor het bokjesvlees waardoor het knelpunt in de sector wordt opgelost.

capri-logo-2
10-03-2017 Door Karin Senf

Categorie deelname: Samenwerkingsverband

Opgave: Slimme voeding

Het oplossen van het knelpunt in de geitensector; Meer vraag naar geitenmelk en – kaas en als gevolg meer bokjes, die in de keten niet worden verwaard.

Het probleem

De afgelopen 7 jaar zoekt men naar een oplossing in de groeiende geitensector. Meer vraag naar geitenmelk en – kaas en als gevolg meer bokjes. Deze bokjes zouden opgefokt kunnen worden voor vleesconsumptie maar er is onvoldoende vraag op de markt.

De oplossing

Samenwerking in de keten, businesscase voor een proeftuin voor Flevoland; doel de consumptie van bokjesvlees te stimuleren en het verhaal te vertellen. Impact: minder afval, meer opbrengst, lagere kosten. Wij willen verder onderzoek doen en een campagne om de marktvraag te stimuleren

Voor wie?

Geitensector en Melk en geitenkaasfabrikant.

Het 100 dagen doel

Verder onderzoek doen en marktvraag stimuleren

In het kort

Start project
1 maart 2017
Sector
Geitensector
Team
  • Karin, Senf, senior projectleider, verbinder, kwartiermaker
  • Wim, van Wageningen, Caprihoeve Lelystad,
  • Barry, van de Raa, Meat & More Almere,
  • Pascal, Jalhay, Marfo Lelystad,
  • Erik, de Heij, ,
  • Klaas, Hokse, CZ Rouveen,
Mijlpalen
  • januari 2017 co creatiebijeenkomst
  • Het opzetten van een fieldlab in Flevoland (regio)
  • Opzetten marketingcampagne op basis van onderzoek.
  • Naderuitwerken van de businesscase.
  • Leveren van bokjesvlees B2B.
Samenwerkingspartners
Caprihoeve, Meat&More, OMFL, Marfo, CZ Rouveen
Terug naar alle concepten
foto-karin-zomer-2014

Begeleiden van ondernemers bij innovaties en samenwerkingen bedrijven faciliteren en begeleiden. Mijn expertise ligt vooral op het Life Sciences, Health en Food terrein.